Front resto

Wat begon als een klein gaatje nadat ik met opgelaste spijkers en een slagtrekker hebt geprobeerd om de deuken naar buiten te trekken eindigde in een volledig open front.
Hierbij moesten beide onderkanten van de A-stijlen vervangen worden en het chassis deel wat achter het front zit.

Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden.
Ik heb hiervoor gebruikt van KlassikFab het chassisdeel en de twee front delen en van Autocraft heb ik de A-stijlen en de chassisbalk hoeken voor de aansluiting met de A-stijlen gebruikt.
Ik heb het KlassikFab materiaal redelijk moeten bewerken. De ronding was niet in orde en bij het front plaatwerk waarbij ik vanuit het midden van de neus ben begonnen hielt ik veel te veel plaatwerk over.
Uiteindelijk met inknippen, afslijpen en kloppen is het front goed gekomen.

Ik had wat moeite met het vertinnen van de lasnaad op het front. Na wat tips te hebben gekregen over de spullen die ik gebruik van Zinkopmaat.nl was het al snel duidelijk. Ik had de verkeerde tin met een verhouding van 75/25. Ik kreeg van Zinkopmaat.nl een strip smeertin met de verhouding 73/27 en dat ging een stuk beter.
De smeertin is nu op en ik moet nieuwe bestellen, dan kan ik verder met afwerken.

[AFG_gallery id=’268′]

Geef een reactie