Swivelseat ombouw
Voor mijn vorige bus de RV-28-72 had ik het idee en de onderdelen verzameld om de cabine voor om te bouwen zodat deze geschikt word voor 2 draaistoelen (ook wel Swivelseats genoemd, zie bovenstaande afbeelding).
Doordat de RV-28-72 verkocht moest worden en ik de spullen had bewaard voor een eventueel volgend project moest en zou deze bus eraan gaan geloven!
Het is voor mij de aller aller gaafste uitvoering ooit gemaakt.
Ik weet dat het niet origineel is (nooit leverbaar geweest) voor mijn Palm Green Sand Green Microbus en dat maakt het alleen maar nog gaver.
Ik wil het interieur zo origineel als mogelijk nabouwen en ga twee draaistoelen gebruiken uit een Porsche 924.
Hiervan is door een vriend van mij de hoofdsteun eraf geslepen en hierna bekleed.
Ik kreeg deze stoelen voor mijn 30’ste verjaardag.
Februari 2014
Als eerste heb ik de reserve wielbak links achterin geplaatst, dit stukje plaatwerk heb ik ergens in 2004 gekocht voor 25€.
[AFG_gallery id=’407′]
Augustus 2014
Het tussenschot en wielkuipen moeten eraan geloven. Met een puntlas freesje heb ik het oude schot verwijdert. De middenbak heb ik in delen uit elkaar geslepen omdat ik hiervan stukken moet gaan hergebruiken. De middenbak vloer moet ik open slijpen om de kachelknop bediening te kunnen verplaatsen.
Bij een vroege originele swivelseat bus zit de kachelkraan bediening en de kachelknop ook op deze locatie.(Afbeelding)
Bij latere bussen is dit weer verplaatst naar het gedeelte onder de bestuurdersstoel.(Afbeelding)
[AFG_gallery id=’232′]
Oktober 2015
Ik zat al een tijd te dubben in mijn hoofd hoe ik nou die middenbak moest gaan aanpakken.
De ribbels moeten doorlopen en ik heb geen ervaring met kloppen en Mycha Jesaijes heeft een mooie pers laten maken door een maat van hem, maar het is er niet van gekomen om naar Brabant toe te gaan.
Op maandag morgen 5-10-15 wil ik een sloop tussenschot te koop zetten, ik heb dit ook gedaan en terwijl deze te koop staat en de eerste reactie binnen komt zie ik ineens dat ik het plaatwerk zelf kan gebruiken. De ribbels zijn even breed en lang genoeg om mijn middenbak mee dicht te krijgen.
Zo gezegd zo gedaan, plaatwerk stuk geslepen, schoon gemaakt en bijna klaar..
[AFG_gallery id=’267′]
16 Oktober 2015
Nu het tussenschot en de wielkast delen wegzijn kan het opbouwen beginnen. Bij een bus met doorloop op draaistoel zit de holling niet in het wielkast plaatwerk, maar is dit gewoon vlak.
Ik heb hier een 2mm dikke plaat voor gebruikt en heb deze binnen de vorm van de wielkast gegeven.
Met een mal welke ik van een echte draaistoelen bus hebt overgetrokken maak ik het plaatwerk deel om de B-stijl te verstevigen.
[AFG_gallery id=’305′]
21 Oktober 2015
Wielkast voorbereidingen aan de bijrijderszijde. Ik moest de B-stijlen open slijpen zodat ik de dikke plaat ertussen door kon schuiven.
[AFG_gallery id=’306′]
26 Oktober 2015
Het eerste overzicht en tevens goede motivatie foto’s om door te gaan!
[AFG_gallery id=’307′]
4 Mei 2016
Vandaag heb ik de beschikking over een pijpen buiger. Bij de Karwei een stuk CV pijp gekocht, gebogen, kaal geslepen en vast gezet.
Dit is toch wel het puntje op de i.
[AFG_gallery id=’308′]
5 januari 2017
Vandaag twee klusjes beet gepakt die nog gedaan moesten worden.
Montage gat geplaatst voor de trekhendel van de benzinekraan.
[AFG_gallery id=’410′]
Ook nog de leuning geplaatst aan de bestuurderszijde.
[AFG_gallery id=’409′]
2 thoughts on “Swivelseat ombouw”
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Pingback: Dorpel bijrijderszijde | volkswouter.nl
Pingback: Choke en reservekraan kabel – volkswouter.nl